Ένα Βεσπάκι “τούμπανο”
Κάπως έτσι θα είναι τα “χωματερά off-road” σκούτερ του μέλλοντος; Θα τρέχουν αγώνες; Τούτη εδώ η Vespa Sprint λέτε να εμπνεύσει κι άλλους ή να μείνει απλά ένα και μοναδικό εκκεντρικό πείραμα στη μακρινή Αυστραλία;Η αγωνιστική ομάδα του εισαγωγέα των Vespa στην Αυστραλία, που είναι παράλληλα και η αντιπροσωπεία των μοτοσυκλετών της Triumph αποφάσισε να πάει στην ξερή λίμνη Gairdner στη Νότια Αυστραλία για τον διαγωνισμό Speed Week και την προσπάθεια για ρεκόρ ταχύτητας εδάφους πάνω στην επιφάνεια με αλάτι (κάτι σαν την περίφημη Bonneville Salt Flats στις ΗΠΑ).
Κι η ομάδα χρειαζόταν απαραίτητα κι ένα βοηθητικό όχημα μεταφοράς των ανθρώπων. Κι έτσι πήρε μια Vespa Sprint 150ie του 2015 και “της άλλαξε τον αδόξαστο”.
Οι αποστάσεις που έπρεπε να διανύουν οι άνθρωποι της ομάδας ήταν αρκετά μεγάλες έτσι ώστε να χρειαστούν ένα “pit bike” για μετακίνηση και τελικά τι επέλεξαν; Μα μια Vespa!
Στο δρόμο για την βελτίωση-μετατροπή τα πράγματα έφυγαν εκτός ελέγχου. Η κατασκευή ήταν μια συνεργασία μεταξύ ενός συνεργείου στη Μελβούρνη που φτιάχνει custom μοτοσυκλέτες, του Supacustom, και της Vespa Αυστραλίας.
Το πλαίσιο, οι αναρτήσεις και ο κινητήρας δέχθηκαν μετατροπές. Ο κινητήρας εισέπραξε ένα φιλτροκούτι που έχει είσοδο μπροστά και τρία σφουγγαρένια φίλτρα αέρα Unifilter.
Η “εκπνοή” του 3βάλβιδου κινητήρα γίνεται μέσω μιας εξάτμισης Pro Circuit τιτανίου, που και αυτή “κοιτάζει” προς τα μπρός, κι επειδή με το ένα και το άλλο γέμισε το δάπεδο με σωλήνες και “πραγματάκια” προστέθηκαν στα άκρα του μαρσπιέ μοτοκρός για να πατάει τα πόδια του ο αναβάτης.
Όπως μπορείτε να δείτε από τις φωτογραφίες, το τελικό αποτέλεσμα ήταν ριζοσπαστικό, με ενισχυμένο πλαίσιο και δοκό ακαμψίας στο κενό ανάμεσα σε ποδιά και σέλα, υπερυψωμένες αναρτήσεις με πλήρως ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Bitubo, τιμόνι και χειρολαβές Renthal.
Η βάση της σέλας φτιάχτηκε από ανθρακονήματα, κόπηκε-ράφτηκε το πλαίσιο και τα φτερά, μπήκε σωληνωτό τιμόνι, 12άρια τρακτερωτά λάστιχα, κ.α. Απίθανοι οι τύποι;